Pravidla tlumočnické služby
Pravidla Tlumočnické služby
- Naše služby jsou poskytovány ambulantně v zázemí pracoviště CZP-ZK a formou terénní v místě bydliště klienta nebo jiném předem dohodnutém místě (úřad, poradna, apod.).
- Služby poskytujeme v rámci celého území Zlínského kraje.
- Veškeré poradenské služby našeho zařízení jsou ze zákona bezplatné.
- Klient uzavírá písemně s tlumočníkem smlouvu o poskytování tlumočnických služeb – V průběhu spolupráce má klient právo dohodu změnit.
- Od klienta je očekáván vlastní podíl a aktivní přístup při řešení jeho problémů či jeho situace.
- Délka konzultace je vždy individuální, dle aktuální potřeby a situace klienta. Počet a frekvence konzultací jsou stanovena vzájemnou dohodou klienta s tlumočníkem.
- Další osoby (např. příbuzní a blízcí) mohou být ke konzultacím přizvány pouze po dohodě mezi klientem a poradcem. Klient může být také požádán o souhlas s účastí dalšího odborníka (kolegy nebo supervizora poradce) při konzultaci. Rovněž přítomnost stážisty je možná jen s jeho souhlasem. Případ klienta může být bez jeho přítomnosti konzultován s jiným odborníkem (kolegou, supervizorem) – zde souhlas klienta není nutný.
- Spolupráci může klient kdykoliv ukončit bez udání důvodů (stačí telefonické sdělení, v případě uzavřené smlouvy písemné sdělení o ukončení).
- Poradce může odmítnout nebo ukončit spolupráci s klientem, pokud mu není schopen v dané problematice pomoci nebo z důvodu naplnění kapacity CZP-ZK. Klientovi doporučí jiného tlumočníka.
- Klient má právo vyjádřit se ke kvalitě služeb – buď formou vyplnění Hodnotícího dotazníku, nebo podáním stížnosti.
- O průběhu kontaktu klienta s CZP-ZK je vedena dokumentace – spis klienta. Dokumentaci tvoří záznamový arch, který obsahuje: některé anamnestické údaje a data jednotlivých konzultací. Do záznamů konzultací o jeho osobě má klient právo nahlédnout.
- Pracovníci CZP-ZK jsou povinni zachovávat mlčenlivost podle §100 Zákona o sociálních službách č.108/2006 Sb. Pracovník je povinen vyžádat si písemný souhlas klienta pro sdělování informací o jeho osobě. Rovněž není oprávněn bez souhlasu klienta podávat informace jeho příbuzným. Pouze pro potřeby soudců, policie souhlas nutný není, stejně jako v případě oznamovací povinnosti dané zákonem. Dokumentace je chráněna před přístupem neoprávněných osob.
Objednávání tlumočnických služeb
Službu objednávejte hned pokud víte o termínu, kdy potřebujete tlumočit! Nejpozdější termín jsou 3 až 4 dny!
- písemně na email
- SMS na telefon tlumočnice
- Videohovor ve znakové řeči
- Osobně v kanceláři tlumočnických služeb, či sociálně aktivizačních službách
viz kontakty Tlumočnická služba
Pro neslyšící: Video návod (spustit!)
Co je důležité dodržet u objednávky
- Kdy? Datum a čas na termín objednání.
- Kde? Místo setkání s tlumočníkem.
- Co? Informace jestli jdeme k lékaři, na poštu, úřad, schůzku s právníkem či jiné. Tlumočník s vámi jde na předem domluvené místo, pokud potřebujete další službu je třeba se osobně domluvit nebo objednat další termín.
- Kdo? Nezapomeňte se podepsat!
Zrušení objednávky
Objednání zrušit ihned, když víte, že termín nemůžete dodržet!
Pokud se klient nedostaví na smluvenou schůzku tlumočník čeká maximálně 15 min na místě a odchází.
Centrum pro zdravotně postižené Zlínského kraje, o. p. s.
Daňové identifikační číslo organizace: CZ26593823, Plátce DPH: NE
Registrace u Krajského soudu v Brně: O 680, veřejně přístupný rejstřík
Číslo účtu organizace: 182230439/0300
Datová schránka: jmwcmwx
Centrum pro zdravotně postižené Zlínského kraje, o. p. s.
Daňové identifikační číslo organizace: CZ26593823, Plátce DPH: NE
Registrace u Krajského soudu v Brně: O 680, veřejně přístupný rejstřík
Číslo účtu organizace: 182230439/0300
Datová schránka: jmwcmwx