Veřejný závazek
VEŘEJNÝ ZÁVAZEK – TLUMOČNICKÉ SLUŽBY CENTRA PRO ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉ ZLÍNSKÉHO KRAJE, O.P.S
Poslání: Posláním tlumočnických služeb je pomoci klientům v komunikaci s okolním světem. Naši pracovníci usilují o překonávání komunikačních a informační bariér, hájí zájmy klientů a podporují co největší možnou nezávislost osob se sluchovým postižením na druhých osobách či institucích.
Poskytovatel: Centrum pro zdravotně postižené Zlínského kraje, o.p.s. (dále jen Centrum pro ZP)
Druh sociální služby dle § 56 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách: Tlumočnická služba
Tlumočnická služba zahrnuje:
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- tlumočení prostřednictvím znakového jazyka neslyšícím klientům
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí
Cílová skupina uživatelů služby
Cílovou skupinu uživatelů služby tvoří osoby se sluchovým postižením
- Od 3 let a dále bez omezení věku
kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci dané jejich postižením. Cílovou skupinou jsou i těžce nedoslýchaví uživatelé, ohluchlí uživatelé využívající k rozumění řeči odezírání, prelingválně neslyšící, většinou užívající jako hlavní komunikační prostředek znakový jazyk.
Komunikační prostředek:
- znakový jazyk
- znakovaná čeština
- psaná forma českého jazyka
- prstová abeceda
- odezírání
Kapacita služby:
- okamžitá kapacita ambulantní služby: 1 uživatel
- okamžitá kapacita terénní služby: 2 uživatelé
Cíl tlumočnických služeb
Zprostředkovat osobám se sluchovým postižením běžnou komunikaci za pomoci tlumočníka tak, aby byly maximálně odstraňovány komunikační bariéry.
Cílem tlumočnických služeb je pro nás klient, který je spokojený s kvalitou tlumočení a díky tomu využívá naše služby opakovaně (podkladem pro hodnocení dosažení tohoto cíle je dokumentace klientů).
Cílem organizace je naplnění kapacity služby.
Zásady poskytování sociální služby
Bezplatnost služby
Sociální služba je poskytována bez úhrady od klientů
Nestrannost
pracovníci neupřednostňují některé klienta před jinými bez rozdílu pohlaví, věku, rasy, národní příslušnosti, sexuální orientace, víry a náboženství, jiného zdravotního hendikepu, politického smýšlení, majetku.
Individuální přístup
pracovníci respektují individuální přání, potřeby a požadavky klientů.
služba se přizpůsobuje měnícím se potřebám klientů
při řešení problémů uživatele zohledňujeme celkovou situaci člověka, spolupracujeme s rodinou, jinými organizacemi, institucemi
právo na vlastní názor a svobodné rozhodnutí
Respektování svobodné vůle klienta
Pracovníci respektují způsob, kterým chce klient řešit svou situaci
V případě více možností řešení klientovy situace pracovníci předkládají klientovi různé varianty, ale konečné rozhodnutí je na klientovi.
Diskrétnost
pracovníci zachovávají mlčenlivost o všech skutečnostech, souvisejících s poskytováním služby.
Centrum pro zdravotně postižené Zlínského kraje, o. p. s.
Daňové identifikační číslo organizace: CZ26593823, Plátce DPH: NE
Registrace u Krajského soudu v Brně: O 680, veřejně přístupný rejstřík
Číslo účtu organizace: 182230439/0300
Datová schránka: jmwcmwx